WELKOM

Coverboek

Hallo, welkom op mijn web-log!

 

 

 

 

Meer informatie over mij en mijn achtergrond is te lezen op de pagina “over mijzelf” In een korte biografie leg ik uit waarom ik schrijf en wat mijn doelen zijn.

 

* Kijk ook even op de website www.femkevanrossum.nl  voor meer informatie over mijn doelen, de laatste ontwikkelingen en activiteiten*

                                                                      

…Behalve dat mijn weblog een uitlaatklep voor mezelf is, hoop ik dat mijn nuchtere kijk op zaken, beeldende schrijfstijl en relativeringsvermogen een inspiratie is voor anderen…

                             

Ik wens iedereen veel leesplezier toe!

Liefs,

Femke

                        

 

Pinkribbonfem
     

Momenteel ben ik hard aan het werken aan mijn tweede boek. De dagboekfragmenten over de periode die achter mij ligt heb ik als manuscript ingestuurd voor de AKO nieuwe schrijversprijs 2008/2009 en met een vermelding als 1 van de 30 beste uit 375 inzendingen ben ik dik tevreden! Dankzij deze vermelding is het boek inmiddels uitgegeven. Meer informatie over het boek en hoe te bestellen staat te lezen op www.femkevanrossum.nl of de pagina “De kracht van mijn geest” in de rechter kolom. Daarnaast staat hier ook een klein ‘voorproefje’ van het boek, in de hoop jullie nieuwsgierig en enthousiast te maken. Mijn tweede boek zal dezelfde opzet krijgen. Qua verhaallijn zal het misschien iets minder spectaculair zijn, maar er is inmiddels weer genoeg gebeurd in mijn leven. Mijn tweede boek zal dan ook een verzameling “verwerkingscolumns” bevatten. Ook hiermee hoop ik te kunnen blijven inspireren…

 

37 Reacties op “WELKOM

  1. hey beste prettig gesnuffelt…

    van harte gefeli met je nieuwe log :D… het ziet er heel gelikt uit :*)
    ik zal het regelmatig komen lezen….

    groetjes en dikke kusjes…

    rooie zwembroek…

  2. Heel goed dat je je weblog vemeldt hebt, nu kan ik hier lezen hoe goed het met je (jullie)gaat, heb nog niet alles gelezen maar ik weet het te vinden, ziet er heel goed uit, complimenten.

    Groetjes!
    Rietje

  3. hallo pimmetje,
    je hebt heel wat meegemaakt zeg.
    Goed dat je je verhaal verteld, en alles van je afschrijft, neem mijn petje af voor jou.

    Veel succes met alles.

  4. Hallo GG,
    Leuk, dat je me ook via andere wegen tegengekomen bent! Onze verhalen hebben wel raakvlakken, geloof ik, hé? Ik zal je log een andere keer helemaal doorlezen. Als je het leuk vind lees ook gerust met mij mee en verder, tot schrijfs bij columnX?
    Groet, Diana (LadyDaan)

  5. hai ik ga zeker lezen ,
    en ik heb jou blog ook op mijn startpagina gezet,als je dat terminste goed vind anders haal ik het er wel weer af
    je staat onder” spaces van anderen”
    mijn start pagina =
    anna-s-pagina.uwstart.nl
    groetjes ”anna”

  6. hai Pim,

    Je schrijft zo heerlijk vermakelijk, ik heb weer genoten van je tekst.
    Gelukkig is dat ook achter de rug.

    En die BN vrouwen die zo nodig hun tieten moeten laten zien, die zijn dom en kortzichtig.
    Neem het ze niet kwalijk ze denken er goed aan te doen
    (extra gratis publiciteit) voor ze.

  7. Wat een verhaal zeg ,herken veel vergelijkenis met mijn vrouw.Mijn vrouw Debbie 30 jaar heeft vorig jaar mei 2007 borstkanker gekregen .Gelukkig had ze het zelf ontdekt,ze heeft al chemos en bestralingen gehad,inmiddels borstamputatie en eierstokken en leiders verwijdert.Ze moet over 2 weken weer onder het mes om een klier aan de andere borst weg te halen.Nog recontructie en andere borst eraf.Wij zijn er dus ook nog lang niet.Gelukkig gaat het wel goed met haar.ze is heel sterk.We hebben een prachtige zoon van 3,5 jaar en we gaan er gewoon tegenaan.Sorry moest even wat kwijt,ik laat het verhaal zeker aan haar lezen van jou.Ik hoop op een reactie van je.Ik wens je heel veel sterkte en geluk voor de toekomst.Met vr gr josca.(de man van debbie).

  8. Dus ff in het kort..
    Als je je best doet om een goede, verantwordelijke moeder te zijn. En daarbij de realiteid is ( bewijs genoeg) dat de vader in deze zich niet zo gedraagd.
    Komt het er op neer, omdat vele instanties je niet kunnen/willen helpen. Je volhardendheid uiteindelijk wordt gezien als obsessief handelen…En moet jij dus eerst maar eens laten zien wat voor goede moeder je eigenijk bent…terwijl dat nou juist het geen is wat je al die tijd al doet.
    Wat is dit? Omgekeerde wereld ofzo?
    Dikke ZOEM Fem!

  9. YO hier de klapdoos, ik heb al veel van je gelezen en blijf als ex-kankerpatiente( dat bestaat dus niet, want het blijft altijd latent aanwezig zei mijn arts, kon kon hem daarna wel tegen de muur aanplakken) Maar de moed en de vreugde die jij uitstraalt is mij niet onbekend. Het zijn de mensen eromheen die er vaak een drama van maken, niemand kan in iemand kijken, huilen doe je alleen of met iemand die je begrijpt. Ik had een moeder die in dezelfde perioce borstkanker had en wij vingen elkander op. Zij verloor en ik ben 30 jaar verder gegaan met mijn leven, wel met de nodige pillen enz…maar leven dat is wat ik doe en jij bent zo positief om dit leven ook tot het uiterste uit te zuigen. Zoveel kracht moet het voor velen een voorbeeld zijn hoe jij dat doet. Chapeau en doorgaan met je eigen gezin een plekje te geven in jouw eigen leven.
    Groetjes van leny klapdoos

  10. Hai Femke,

    Ontroerend, mooi, smaakvol.
    Ik ben grafisch vormgeefster en bekend met het opmaken van boeken.
    Graag zou ik je helpen met je uitgeven van het boek.
    Een illustrator eventueel kan ik ook voor je regelen.
    Als je een keertje wil hebben erover laat maar wat horen.
    Ik sta wel bij caja tussen de vriendjes.
    Warme groet Heidi

  11. ik wil zeker op je mailinglijst lijk me erg interesant dat boek van jou en wil het zeker wel hebben.ik wens je alle sucses hierbij groeten bianca

  12. Hoi Femke,
    Lees net je berichtje bij bvn en kom via via weer hier terecht.
    je bezorgt me weer heel wat leeswerk ;-))
    groetjes Mier

  13. Hi Femke.
    Wat ben ik onder de indruk van jou.Ik heb al 8 jaar borstkanker met uit zaaiingen in de botten.Ik kan nu nog niet beschrijven wat ik beleef wel al jaren eenzaam leven van contole tot controle nog maar pas om de 4 maanden 8 jaar lang hoe ik nog leef is geen ieven dan kom ik jou tegen bij Pink hoe doe je dat waar haal jij de kracht vandaan Ik denk dat ik uren met je kan ja huilen.Ik ben ongelooflijk trots op hoe je alles verwoord.Ik ga zeker je boek lezen geschreven door een bizondere vrouw. Liefs Ine

  14. Kan niets anders zeggen dan petje af… Schrijf zelf ook, maar dan nog echt voor de hobby.. Ben draagster van het BRCA1 en zit sinds 2 jaar in de overgang.. Niet makkelijk allemaal, maar het heeft me een ding geleerd: LEEF EN GENIET!!! liefs geertruida

  15. Mijn respect!
    al ben ik als 65 jarige moeder en oma een paria in de familie,een persona non grata,ik weet hoe jouw gevecht is.Ik heb in de 47 jaar dat ik getrouwd ben verschrikkelijk veel meegemaakt waardoor jouw verdriet me niet onbekend is!
    Ook ik ik probeer te leven,al wordt het me door andere oorzaken
    dan alleen ziekte bijna onmogelijk gemaakt!
    sterkte gewenst hoor!

  16. hey meis
    met tranen in mijn ogen,heb ik alles gelezen.wat heb je dit prachtig bij gehouden.respect!
    ik ben hier gekomen via pink ribbon
    en ben zelf vreselijk bang om mijn ziekte terug te krijgen.
    je bent een kanjer!!!
    ik kom zeker terug,je maakt me sterk
    liefs cammie

  17. Hallo ik ben Frans Prins ik kijk op je log en ik was diep onder de indruk.
    Ik ken je niet maar bewonder mensen die zo durven te vechten ik zou zeggen ga door.
    Mijn lijfspreuk is( Geef nooit op wat er ook gebeurd.

    Frans

  18. Ha Fem! We ‘volgen’ elkaar al een aantal jaren en het is geweldig leuk om te zien hoe goed en hard je gaat! Jezelf vasthoudend heb je de nodige stormen doorgemaakt en elke keer gegroeid eruit gekomen. Da’s mooi, Fem!
    Liefs van Lucy.

  19. Hé Femke!
    Heb gisteren je boek per post ontvangen (na betaling van een schandalig! hoog bedrag :-)) en spit het vrolijk door. In bed, in bad en straks weer in bed. Dat u maar weet waar uw boeken gelezen worden:-)
    Ik schrijf u nog wat ik er écht van vond **spannend hè?**
    Grtjs, Wil (van de Mayday)

  20. Nou Femke,

    Ik reageer meteen, ondanks dat ik nog niet veel van je gelezen heb (maar dat komt wel;), omdat ik helemaal met je eens ben dat ze gewoon ff een berichtje kunnen doen. Bij deze 😉

    Gr Esther

  21. Hoi Fem,
    Ik zag je bericht op WW en was nieuwschierig. Dus kom ik hier weer even kijken. Ik kan niet wachten tot je 2de boek uit is.
    succes.
    Liefs Alie.

  22. Hei Fem,

    Een mooie site! Een goed boek, en de tweede op komst! Wat wil een mens nog meer?
    Mensen die het boek nog niet hebben, raad ik het aan om te kopen en te lezen. Wanneer je het leest wil je vanzelf het tweede ook hebben! Als je dan aandelen koopt gaat het sneller, want ik wacht al zo lang!! 🙂
    Ga zo door Fem!

    X Emily

  23. Hoi Femke,

    Leuk dat je bij ‘Vrouw’ van de Telegraaf staat met je Blog.
    Ik heb je mogen ervaren tijdens de workshop Kanker en Talent bij Inloophuis Haaglanden. Het was inspirerend, emotioneel en vooral heel leuk.
    Groet,
    Anita (met de krullen)

  24. @ Anita…
    Wat leuk dat je op deze manier hier terecht bent gekomen, maar vooral fantastisch om te horen dat de workshop zo goed bevallen is!
    Daar doe ik het voor en het genoegen was geheel wederzijds…

    Fem

Geef een reactie

