november 2007

PUC

…In de plaatselijke Albert Heijn staat iets nieuws, op een paar schappen in de buurt van de koffie staan een paar grote dozen met trendy kleurtjes waarop de naam PUC staat. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt en ik begin te lezen: “de PUC is een koffiezet apparaat zoals je gewend bent maar hij kan meer…” Oké,  spannend! Ik ben toe aan een nieuw apparaat want onze huidige geeft geen lekkere koffie en begint roest te vertonen, geen prettig aangezicht en aangezien ik aan wat nieuws toe ben stel ik thuis voor om eens te gaan kijken zo’n nieuw staaltje van koffie-techniek.

Na wat rondkijken hakken we de knoop door en gaan op weg om er eentje aan te schaffen. Bij de winkel aangekomen blijkt de PUC zo’n succes dat alle machines in de wijde omgeving zijn uitverkocht en pas volgende maand weer leverbaar zijn. In een groot filiaal in een andere stad is voldoende voorraad en als ik wat in mijn hoofd heb zitten, zit dat niet ergens anders dus rij ik een stukje om vervolgens thuis te komen met ons nieuwe koffie wondertje.

Het eerste bakkie is erg spannend, de kopjes trillen bijna onder het apparaat uit en er gaan allerlei lampjes branden, het lijkt niet zo te gaan zoals het hoort dus we bellen de servicelijn waar een vriendelijke dame me verteld dat we het apparaat gewoon kunnen ruilen. Geen probleem, ik rij wel weer op en neer, alles voor lekkere koffie!
De tweede PUC lijkt het goed te doen, geen lampjes die gaan knipperen en geen trillende kopjes, maar na twee dagen zitten we plotseling in het donker als de machine kortsluiting lijkt te maken en mogen we hem van de vriendelijke dame aan de andere kant van de PUC servicelijn weer een ommetje maken voor een nieuwe….

Dan nummer drie: een bakkie met een raar smaakje en een apparaat zo lek als een mandje, dit is niet goed!!

Als ik bel om ook dit euvel te melden vraagt de dame of ik misschien mijn geld terug wil maar ik laat mij niet zo snel het veld uitslaan, ik geef het nog niet op maar weiger weer een eind te rijden dus mag ik het apparaat in de buurt ruilen aangezien daar inmiddels voldoende voorraad aanwezig is.

Nu staat hij daar, PUC nummer vier, hij geeft lekkere koffie, knippert niet, trilt niet, lekt niet en lijkt mijn stoppenkast niet tot last te zijn. Sommigen zullen al veel eerder de handdoek in de ring hebben gegooid maar ik ben nu eenmaal iemand die vastbijt en met een lekker bakkie koffie voor mijn neus gaat dat een stuk makkelijker….

Geef een reactie

