augustus 2007

Geachte,

Op uw verzoek stuur ik u mijn argumenten wbt mijn visie op de omgangsregeling en schoolkeuze van mijn dochter xxx

Naar aanleiding van de detentie van Dhr. XXX heb ik mijn werkrooster aangepast aan de volledige zorg voor xxx die ik op dat moment kreeg (voorheen was deze aangepast aan de werktijden van XXX). Mijn werktijden zijn aangepast aan de schooltijden en mijn vaste vrije dag valt op woensdag, zodat ik die dag xx zelf kan halen en brengen, haar naar ballet breng of iets met haar onderneem. De andere dagen was ik genoodzaakt gebuik te maken van de voorschoolse opvang maar kon ik haar wel altijd zelf uit school halen. Liefst heb ik dan ook dat ze de woensdagen bij mij is dwz dat ik haar dinsdags zelf van school haal. dhr.XXX kan haar zondagmorgen komen halen zodat ze zondag, maandag en dinsdagmorgen bij hem verblijft. Tijdens de vakanties kan halen en brengen uiteraard in overleg.

Wat betreft haar schoolkeuze ben ik van mening dat deze niet al te veel onrust met zich mee zal brengen aangezien ze zowiezo niet bij haar vriendinnetjes van de xxxx in de klas zal komen en ze deze ook nog steeds zal blijven zien omdat ze bij dhr.XXX in de straat wonen en ik goed bevriend ben met de moeder van haar beste vriendinnetje en ze die dan ook nog regelmatig zal zien. Sinds mijn verhuizing naar de xxxxxxxx heeft xxx ook hier veel vriendjes en vriendinnetjes gemaakt waarvan het merendeel ook naar de xxxxxxxx gaat.
De xxxxxxxx is een kleine school met ca 110 leerlingen en heeft goede resultaten. Ook de ervaringen van andere ouders van kinderen op de xxxxxx zijn erg positief. xxx komt daar in een klas van 15 leerlingen, iets waardoor ze de extra aandacht kan krijgen die ze in mijn ogen nodig heeft. Bovendien hebben ze op de xxxxxxx de zgn “snuffelclub” speciaal voor de wat snellere kinderen en aangezien xxx een zeer goed stel hersens heeft verwacht ik dat dit project ook voor haar een extra stimulans zal zijn.
Wat betreft de verdeling van het halen en brengen, dhr.XXXX stelt voor haar ma-di te halen en brengen en eventueel de woensdagmorgen te brengen. Als ik hiermee accoord zou gaan is de verdeling wat dat betreft wel 50/50 alleen zal ik xxx moeten brengen op mijn werkdagen, waardoor ik gebruik moet maken van voorschoolse opvang terwijl dhr.XXXX op zijn dagen niet werkt en dus meer tijd heeft om dit te doen. Als xxx op de xxxxxx naar school zou gaan zou voorschoolse opvang niet meer nodig zijn.

Naast het halen en brengen naar school zijn er ook de buitenschoolse activiteiten die op mijn dagen vallen nl. ballet en zwemmen. Ballet is op woensdagmiddag in X en zwemles zaterdagmorgen in XXXX te X. Op de xxxxxx krijgt xxx, in tegenstelling tot de xxxxxxx schoolzwemmen in groep 3 dus zouden de particuliere zwemlessen kunnen komen te vervallen. Al met al brengt een verandering van school een hele hoop minder kostbare, tijdrovende zaken en reistijd met zich mee terwijl deze overgang in mijn ogen absoluut een verbetering is voor xxx haar regelmaat en de overgang in mijn ogen weinig onrust zal veroorzaken. xxx is flexibel, dat is gebleken, mits ze een duidelijke uitleg krijgt van het hoe en waarom.
Behalve dat de reistijd voor xxx een belasting is wil ik erop wijzen dat ik vanaf februari 2006 7 operaties en 5 maanden chemotherapie heb ondergaan en momenteel heel hard werk aan een goed herstel. De extra spanningen die de reistijd (voor mij veelal onder tijdsdruk) met zich meebrengen komen dit herstel niet ten goede, bovendien zijn de 10 minuten waar Dhr. XXX over praat gebaseerd op de reistijd die hij nodig heeft om zondagmorgen om 11:00 uur bij de xxxxxxxx te komen niet reëel aangezien ik op een doordeweekse schooldag voor het brengen 35 minuten nodig heb (15 minuten heen en 20 minuten terug) en het halen ca 20 a 25 minuten in beslag neemt, mits ik alle stoplichten mee heb.
xxx heeft in haar korte leven het nodige moeten doorstaan, deels door zaken waar niemand wat aan kan doen, deels door keuzes die wij als ouders hebben gemaakt. Eén van die keuzes heeft o.a. tot gevolg gehad dat haar vader in detentie is gekomen, iets wat op de xxxxxxx niet onopgemerkt is gebleven. In haar eigen groep heeft dit gelukkig niet tot al te grote problemen geleid maar bij een samenvoeging van de drie groepen 2 naar groep 3 komt ze in aanraking met kinderen waarvan ouders misschien niet volledig op de hoogte zijn van de situatie en ben ik bang dat ouders en daardoor hun kinderen niet volledig onbevooroordeeld met xxx zullen omgaan. Ook mijn ziekte en de gevolgen daarvan heb ik niet kunnen verbergen. Mijn keuze om opnieuw te beginnen met een andere man heeft als gevolg dat ik verhuisd ben en xxx de kans krijgt om naar een andere school te gaan.
Op een nieuwe school krijgt xxx een nieuwe kans, zonder dat ze gezien wordt als “het meisje van gescheiden ouders waarvan de vader in de gevangenis zat en de moeder kanker heeft”
Na alles wat ze heeft meegemaakt vind ik dat ze die kans verdient!

Geef een reactie

