31 januari 2008

Inspiratiebron

Als de spannende vrijdagavondfilm onderbroken wordt door de grootste ergernis van de gemiddelde commerciële televisie kijker, vliegen de nieuwe trends je om de oren en proberen gladde mannen, rimpelvrije dames en aandoenlijke kindertjes je te overtuigen van het feit dat je leven er een stuk beter uit zal zien met de producten die ze aan je proberen te slijten.

Ben ik echt verleidelijker met telescopische wimpers en waar haal ik mijn anti-klontergarantie als het innovatieve, speciaal ontwikkelde flexibele borsteltje zijn werk niet goed doet?

Met Amino-Peptiden lijk ik misschien een stuk jonger, rimpel ik minder en als ik mijn haar verf bescherm ik het met fruitzuren, wordt het sterker en kan ik er een flinke ruk aan geven. Als ik nu eens overstap op de darmflora verbeterende drankjes zwelt mijn buik minder op, raak ik misschien wel in no-time kilo’s kwijt en wie weet kan ik dan wel elke ziekte-bacterie de baas, maar maken deze producten mij ook echt gelukkiger?

Gewoon wit is niet meer genoeg, we willen stralend wit. Waarom weet ik niet, ik moet er niet aan denken dat mijn gesprekspartner een zonnebril op moet zetten omdat ik hem of haar met mijn vers gewassen shirt een zonnesteek bezorgd maar in dat geval kan ik me tegenwoordig ook mooi zwart kleden want zwart blijft zwart en ook mijn zomerse niemendalletjes behouden hun kleur dankzij de nieuwe formule.

Toch vraag ik me af of we, sinds we elkaar met z’n allen tegenwoordig “goeiemoggel” wensen, ook allemaal bekeerd zijn tot een mobieltje waarop het versturen van een SMS bericht makkelijker foutloos gaat, oftewel, dient de reclame zijn doel?

Misschien moet ik me daar maar niet mee bezighouden, reclame is een vak apart en er zijn speciaal geschoolde mensen die dit fenomeen al jaren bestuderen en precies op de hoogte zijn van het effect van een goede commercial. Voor velen een bron van ergernis, voor mij een goed moment om tijdens die vrijdagavondfilm een bezoekje te brengen aan het toilet of mijn glas bij te vullen. Met een beetje geluk ben ik dan op tijd terug om van het voedingscentrum te horen dat ik de morgen echt een balans dag nodig heb en dat drank meer kapot maakt dan me lief is.

Volgende keer laat ik misschien mijn glas leeg en mijn blaas vol want behalve ergernis biedt reclame toch ook wel vermaak en is het een bron van inspiratie…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s