29 november 2007

Koffiemolen

Op dit moment hebben we nog maar één auto ter beschikking want onze groen-blauwe “smurfenbak” staat al een tijdje heel zielig op vier baksteentjes, gevolg van een actie waarvan ik dacht dat zoiets tien jaar geleden werd gedaan, maar blijkbaar zijn mooie slofjes nog steeds in trek dus hebben wij een auto met koude voetjes die al enige tijd staat te roesten, simpelweg omdat we nog geen tijd en geld hebben gehad om hem van nieuwe pantoffeltjes te voorzien.

Gelukkig staat ons rode race-monster nog voor de deur, een iets wat “foute” GT met een nog foutere sticker op de achterruit die ik dolgraag zou verwijderen maar waar ik van mijn dochter geen toestemming voor krijg omdat  ze het zo’n mooi plaatje vindt.

Zonder die pruttelbak zou ik me geen raad weten, ik heb een tijdje noodgedwongen van het openbaar vervoer gebruik moeten maken omdat de gevolgen van een operatie mij teveel beperkte om achter het stuur te stappen en dat is bepaald geen feestje.

Nu woon ik wat ongunstig voor de Randstadrail, geen van de haltes is bij mij op fatsoenlijke loopafstand dus ben ik afhankelijk van het streekvervoer om een verbinding te verkrijgen met vervoer verder binnen Zoetermeer. Één keer in het uur komt er een bus voorbij die, met een beetje pech vijf minuten te vroeg komt, zodat ik voor de zekerheid tien minuten van te voren bij de halte ga staan wachten. Komt de bus dan op tijd, dan is er geen vuiltje aan de lucht, maar als hij later is, kom ik te laat op Centrum West aan om mijn aansluiting te halen en sta ik weer minstens 20 minuten te wachten op de volgende bus. Bij elkaar duurt de reis naar de  school van mijn dochter dus met een beetje pech ongeveer een uur en dan heb ik het nog niet over de terugreis gehad.

Omdat ik op dit moment de conditie nog niet heb om met de fiets te gaan en ik bovendien geen vertrouwen heb in het Nederlandse weer, ben ik dolgelukkig met mijn rode koffiemolen en behandel hem met zorg en liefde in de hoop dat hij mij niet in de steek laat en dan mag iedereen ervan zeggen wat hij of zij wil, fout of niet, voorlopig brengt hij mij waar ik komen wil en breng ik bij deze een ode aan hem.

Geef een reactie

