15 novenmer 2007

Even voorstellen….

Hallo, ik ben Femke, een geïmporteerde Zoetermeerse van 34 jaar oud, een typische tweelingen en lekker wispelturig. Ik heb een dochter van zes uit een eerdere relatie, twee draken van honden (ook wel draak&draak genoemd), ben pas getrouwd met de liefste man van Zoetermeer, kortgeleden opnieuw begonnen met sporten, net gestopt met werken en inmiddels 8 weekjes in verwachting. Dit laatste is een klein medisch wondertje omdat de afgelopen twee jaar mijn lichaam onderhevig is geweest aan allerlei behandelingen en chemicaliën.

Laat ik bij het begin beginnen: twee jaar geleden kreeg ik de diagnose borstkanker. Hierdoor kwam een circus aan behandelingen en een achtbaan aan emoties op gang. Om niet mijn evenwicht te verliezen ben ik toen begonnen met schrijven, eerst in vorm van een dagboek, later op lotgenotensites en op een eigen weblog. Het teruglezen van mijn eigen bevindingen en het delen met anderen hielp mij relativeren. Nadat ik mijn “genezende” behandelingen had afgerond heb ik de keuze gemaakt geen risico’s te willen nemen en ook mijn gezonde borst laten afzetten, gevolgd door een serie reconstructieve operaties. Ik ben nog lang niet klaar, maar heb besloten nu even te genieten van mijn zwangerschap, mijn dochter, mijn man en mijn leven. Wat er in mijn leven speelt wil ik graag delen, de leuke bezoekjes aan het ziekenhuis, maar ook de minder leuke, de avonturen van mijn dochter op school en haar eerste kennismaking met het lezen en schrijven, de gehoorzaamheidslessen die ik met mijn franse bulldog volg op de hondenschool, de eerste 20 minuten op de loopband die ik met een conditie van een tachtigjarige afleg, de ongemakken van particuliere zwemlessen voor kinderen, mijn angsten en emoties en natuurlijk ook de voorbereiding op het onvermijdelijke, de geboorte van het kleine wonder.

Kortom: er gebeurd veel in mijn leven, om mij heen en ik heb genoeg te vertellen, hoogste tijd voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven en dat ga ik nu eens zelf schrijven….

Femke

Plaats een reactie